Handelsbetingelser


Handelsbetingelser hos Intertax ApS

Nedenfor kan du finde vores generelle vilkår for handel med Intertax ApS. Vi opfordrer til, at du læser dem grundigt igennem, inden du gennemfører et køb.

1. Priser

Hos Intertax ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter for private og både ekskl. og inkl. moms for erhvervsdrivende. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.

2. Betaling

Intertax ApS modtager betaling med VISA og Mastercard.

Intertax ApS afholder det gebyr, der opkræves af betalingsindløser i forbindelse med den enkelte transaktion. Brugeren betaler selv eventuelle andre gebyrer, som egen kortudsteder derudover måtte opkræve.

Pengene bliver hævet på brugerens kort, når købet er gennemført.

Hvis brugeren benytter sig af individuelt udarbejdede formularer og dokumenter, vil brugerne blive faktureret for antal udfyldte formularer eller aftalt fastpris pr. hele kalendermåned. Brugeren vil senest den 8. i måneden blive faktureret for den seneste måneds forbrug af formularer eller aftalt fastpris. Betalingsfristen vil være 8 dage netto. Ved forsinket eller manglende betaling forbeholder Intertax ApS sig ret til at pålægge renter eller rykkergebyr efter renteloven og i øvrigt forfølge sit krav.

Ved aftalt fastpris på individuelt udarbejdede formularer faktureres brugeren månedsvis forud.

Brugeren kan opsige aftale om individuelt udarbejdede formularer med 30 dages varsel ved skriftlig henvendelse til info@intertax.dk

3A. Levering af online dokumenter

Når brugeren har gennemført en betaling, vil brugeren modtage det endelige dokument i sin personlige E-boks eller e-mailadresse umiddelbart efter gennemført betaling.

3B. Levering af års- og skatteregnskaber

Når brugeren har gennemført en betaling, vil Intertax ApS gennemgå det modtagne materiale og kontakte brugeren ifm. yderligere spørgsmål eller ønsket materiale. Når de endelige dokumenter er færdige, vil brugeren modtage e-mail med link til gennemgang og underskrift af dokumenterne. Intertax ApS benytter enten Penneo eller Visma Addo som samarbejdspartner til underskrift af dokumenter med MitID.

4. Reklamations- og fortrydelsesret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven for private forbrugere. Såfremt brugeren er erhvervsdrivende, skal der reklameres straks og altid senest inden for 14 dage fra køb.

I følge købeloven er der ikke fortrydelsesret på digitale produkter der tages i brug. Men lever produktet ikke op til din forventning, så kontakt os venligst. Der er ikke fortrydelsesret for erhvervsdrivende.

Hvis brugeren ønsker at reklamere, skal brugeren henvende sig til:

Intertax ApS
Stadion Allé 11
8600 Silkeborg
Telefon: +45 69906804
E-mail: info@intertax.dk

5. Klagemuligheder

Hvis en forbruger ønsker at klage over et produkt, købt på vores hjemmeside, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mailadresse: info@intertax.dk

6. Rettigheder

Alle rettigheder til digitale produkter tilhører Intertax ApS. Ved køb opnås licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt.

Dit digitale produkt er personligt, og det er ikke tilladt at sælge, udlåne, videredistribuere, give det købte væk eller på anden måde distribuere produktet, hverken privat eller kommercielt. Det gælder både for indholdet af vores online og downloadede formularer og dokumenter.

Uberettiget brug, overdragelse eller distribuering af indhold, formularer og dokumenter fra Intertax ApS medfører erstatningsansvar i henhold til dansk ret. Intertax ApS er berettiget til at kræve erstatning for ethvert lidt tab som Intertax ApS måtte lide som følge af den erstatningspådragende adfærd.

Erstatningsansvaret omfatter, men er ikke begrænset til, direkte tab, indirekte tab, driftstab, tabt fortjeneste, tabte besparelser eller andre indirekte følgeskader, uanset om den erstatningsansvarlige er blevet informeret om sådanne kravs mulighed.

7. Persondatapolitik

Vi behandler brugerens personoplysninger med det formål, at kunne levere produktet til brugeren, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende brugerens køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Intertax ApS, der kan findes her: https://www.intertax.dk/privatlivspolitik/

Heri kan der læses mere om, hvordan oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder brugeren har.

Intertax ApS skal have ret til for egen regning og risiko, at anvende underleverandører, der også behandler brugerens personoplysninger. Intertax ApS påser at alle underleverandører opfylder alle gyldige krav.

Intertax ApS må ikke uden brugerens skriftlige forudgående tilladelse overføre brugerens personoplysninger til lande uden for EU/EØS.

8. Forbehold og ændringer

Intertax ApS tager forbehold for tryk- og prisfejl.

Intertax ApS er ikke ansvarlig for nedbrud af eller svigtende adgang til hjemmesiden, nedbrud i strømforsyning eller internetforbindelse, hærværk på systemet (både fysisk såvel som computervirus og hacking), misbrug af personoplysninger eller andre forhold og omstændigheder, som er uden for vores kontrol.

Det kan ikke garanteres, at brugeren kan benytte downloadede filer på enhver enhed, og benyttelse vil altid forudsætte, at brugeren er i besiddelse af software, der kan åbne/læse PDF filer.

9A. Ansvarsfraskrivelse online dokumenter

Intertax ApS kan i intet tilfælde gøres erstatningsansvarlig for anvendelsen af de udarbejdede dokumenter og vi garanterer og indestår i intet tilfælde for;

– at dokumenterne opfylder brugerens krav, forventninger og behov,
– at www.intertax.dk og de herpå tilgængeliggjorte dokumenter af enhver art er fejlfrie, tilgængelige, rigtige, nøjagtige, pålidelige, opdaterede, sikre, leveres rettidigt eller kan anvendes til det angivne formål.

Intertax ApS er således ikke erstatningsansvarlig for direkte tab, følgeskader, herunder driftstab, mistet avance og indirekte tab, som brugeren eller tredjemand lider på grund af fejl ved et dokument eller som følge af brugen af dokumentet.

Brugere, som ikke kan acceptere ovenstående, bedes ophøre med enhver anvendelse af Intertax ApS.

Indholdet af formularerne og dokumenterne kan ikke erstatte traditionel juridisk, regnskabs- eller skattemæssig rådgivning. Indholdet på hjemmesiden, formularer og færdige dokumenter samt korrespondance eller anden kontakt med Intertax ApS udgør ikke juridisk, regnskabs- eller skattemæssig rådgivning af nogen art.

Såfremt brugeren ikke selv er i besiddelse af fornøden indsigt til at vurdere og/eller færdiggøre en formular dokument, opfordres vedkommende til at søge anden bistand.

Ethvert link til tredjemands hjemmeside er uden ansvar for Intertax ApS. Vi påtager sig intet ansvar for eventuelle skader hos brugeren, som følge af et foretaget download eller eventuelle vira m.v. i filen.

Download af dokumenter sker på brugerens eget initiativ og ansvar.

Intertax ApS yder ikke traditionel juridisk, regnskabs- eller skattemæssig rådgivning af nogen art.

9B. Ansvarsfraskrivelse års- og skatteregnskaber

Det forudsættes, at brugeren sørger for at stille de nødvendige oplysninger, materialer og ressourcer til rådighed for Intertax ApS, herunder bilag, kontrakter m.v.

Brugeren er ansvarlig for, at de oplysninger og specifikationer, som gives til Intertax ApS er korrekte, og at disse oplysninger afleveres rettidigt til Intertax ApS.

Såfremt brugeren bliver opmærksom på fejl i de til Intertax ApS udleverede oplysninger eller materiale, er brugeren forpligtet til straks at oplyse Intertax ApS herom, så korrektion kan foretages.

Det forudsættes, at brugeren bidrager til at hjælpe Intertax ApS med sin præstering af den aftalte service, herunder ved besvarelse af spørgsmål i forbindelse med f.eks. spørgsmål til bogføring, regnskab, virksomhedsstruktur og ved fremsendelse af bilag eller yderligere materiale m.v.

Såfremt brugeren anser Intertax ApS’ arbejde for mangelfuldt, skal brugeren senest 8 dage fra fremsendte udkast af de endelige dokumenter skriftligt fremsætte sine indsigelser og reklamationer, ellers fortaber kunden sine indsigelser.

Brugeren er ansvarlig for nøjagtigheden og fuldstændigheden af de oplysninger og det materiale, som brugeren har udleveret til Intertax ApS til brug for Intertax ApS’ præstering af den aftalte service. Intertax ApS foretager ikke verificering af disse informationer.

Kunden bærer selv ansvaret for fejl i den aftalte service (det endelige materiale), der kan henføres til det af brugeren leverede materiale, specifikation, samt oplysninger afgivet af brugeren.

Intertax ApS påtager sig ansvaret for tab lidt af brugeren, der er en direkte følge af Intertax ApS manglende overholdelse af nærværende handelsbetingelser eller Intertax ApS’ udviste forsømmelighed i forbindelse med udførelsen af den aftalte service.

Intertax ApS er ikke erstatningsansvarlig for følgeskader, herunder driftstab, mistet avance og indirekte tab, som brugeren lider på grund af fejl ved de af Intertax ApS udførte opgaver.

Intertax ApS er forpligtet til at udføre sit arbejde i overensstemmelse med relevant lovgivning, god bogførings- og regnskabsskik, samt i henhold til brugerens instrukser. Såfremt Intertax ApS bliver bekendt med, at brugeren ikke overholder sin forpligtelse til at udarbejde fortegnelser, protokoller eller lignende, er Intertax ApS forpligtet til at gøre brugeren bekendt hermed. Intertax ApS er endvidere underlagt Hvidvaskningslovens regler om indberetningspligt mv., og overholder de til enhver tid gældende forpligtelser.

Intertax ApS er forpligtet til at opbevare brugerens materiale forsvarligt, således at materialet ikke unødigt kommer i tredjemands besiddelse, og har tavshedspligt i henhold til gældende regler.

10. Produkter

De dokumenter og ydelser, der bliver solgt fra intertax.dk, er afhængige af brugerens input og valg, og eventuelle fejl i brugerens input eller valg ikke er Intertax ApS’ ansvar. Brugeren kan dog altid ved henvendelse til os og få ændret en fejlindtastning.

11. Support og andre bruger-/kundeydelser

Intertax ApS er ikke et traditionelt revisorfirma, men et digitalt revisorfirma, der udbyder nem, hurtig og sikker udarbejdelse af dokumenter og bestilling af års- og skatteregnskaber samt individuelle formularer og dokumenter.

Intertax ApS tilbyder ikke løbende bogføringsassistance, rådgivningsassistance eller øvrig erhvervsservice af nogen art, og forbeholder sig ret til at afvise brugere eller kunder, der ønsker denne service.

12. Oplysninger til kunden om forsikringsforhold

Intertax ApS er ansvarsforsikret, hvilket som udgangspunkt indebærer, at et eventuelt erstatningsansvar, der måtte opstå som følge af fejl eller mangler ved vores produkter og service, kan dækkes af HDI Danmark, jf. dog ovenstående punkter vedrørende ansvarsfraskrivelse.

13. Øvrige forhold

I forbindelse med brugerens køb på intertax.dk accepterer brugeren samtidig, at brugeren kan blive kontaktet pr. e-mail af Trustpilot med opfordring til anmeldelse af intertax.dk hos Trustpilot.

14. Lov og værneting

Enhver tvist der udspringer af brugerens køb af produkter og/eller ydelser eller heraf følgende tvister, herunder disse handelsbetingelsers omfang eller gyldighed, er underlagt dansk ret og skal indbringes for Aarhus byret.

Hvis brugeren har nogen spørgsmål, er brugeren altid velkommen til at kontakte os på info@intertax.dk.

Opdateret den 24. november 2022.


Vi og vores samarbejdspartnere bruger teknologier, herunder cookies, til at indsamle oplysninger om dig til forskellige formål  Læs mere